У Новомосковському музеї виставили на показ незвичний експонат

В постійній експозиції Новомосковського міського історико-краєзнавчого музею ім. П.Калнишевського, є цікавий експонат. Це –залізничний ліхтар. Призначався для освітлення вагонів та шляхів сполучення. Являє собою металічний корпус з вбудованим склом жовтого та червоного кольорів. Джерелом світла слугував газовий пальник, який містився у середині. Попереду є відкидні дверцята, їх відкривали, коли необхідно було замінити гас. Вони використовувались в СРСР на залізничному транспорті до 60-х років минулого століття.

Саме з таким ліхтарем колійний обхідник обходив залізничні колії з метою їх огляду на певній ділянці станції. Обхідники з’явились відразу після побудови залізниці і стежили за безпекою руху, контролюючи і при необхідності виправляючи колію (рейки, шпали, насип).

В Україні перші обхідники з’явились в 19 столітті. Вони мали ділянки протяжністю в декілька верст і мешкали в будках кожен на своїй ділянці – іноді з родиною, ще рідше їм дозволялося вести підсобне натуральне господарство (город). Зустрітися два обхідника могли тільки на межі ділянок під час обходу. І насамкінець нашої «залізничної» теми – про Новомосковський залізничний вокзал.

В 1914 році архітектором Троценком Віктором Карповичем було виконано проект залізничного вокзалу м. Новомосковська. Певне, з початком Першої світової війни, як це часто траплялося, будівництво відклали. Знову повернулись до проекту вже в 20-х роках. Автори в образах пошуку спиралися на дореволюційні здобутки українського стилю. Подібного вокзалу не було в цілому окрузі (до 1932 року замість областей були округи). Його відкриття урочисто відбулося в 1927 році.

Під час Другої світової війни будівля Новомосковського вокзалу була зруйнована, а одразу після війни відбудована в значно зміненому вигляді.