У Новомосковську кандидат на посаду міського голови Олексій Фрейдін підписав Кодекс прозорості влади

Команди Transparency International Ukraine та Інституту Політичної Освіти на основі методології дослідження прозорості 100 найбільших міст України та найкращих практик розробили Кодекс прозорої влади для представників органів місцевого самоврядування. Даний Кодекс вже підписали: Віталій Кличко (кандидат в мери Києва), Ігор Зінкевич (кандидат в мери Львова), Роман Денисюк (кандидат в мери Рівного) та інші. Такий же Кодекс підписав і кандидат на посаду Новомосковського міського голови Олексій Фрейдін.

«Підписуючи «Кодекс прозорості влади» я зобов'язуюсь, в разі вибору мене в мери міста Новомосковська, дотримуватися принципів прозорості та звітності в своїй роботі, а так само сприяти у виконанні всіх положень зазначених в договорі», - написав на своїй сторінці у Фейсбук Фрейдін Олексій Валерійович.

Прозорість – важливий показник для місцевої влади та водночас переконливий маркер для громадян та бізнесу, який допомагає зрозуміти, чи влада працює ефективно та відкрито.

Зокрема у Кодексі прозорості влади мова йде про наступне:

- Забезпечити прозоре управління комунальними підприємствами

*Створення дієвих та незалежних наглядових рад.

*Обрання керівників і членів наглядових рад за конкурентною та прозорою процедурою із урахуванням досвіду та професійних навичок.

*Проведення щорічного зовнішнього незалежного аудиту діяльності комунальних підприємств та публічна презентація результатів цього аудиту.

*Затвердження та оприлюднення окремих політик власності для комунальних підприємств.

*Приватизація або ліквідація комунальних підприємств, що не несуть суспільної користі, та працюють на конкурентних ринках.

- Створити та розвивати геоінформаційну систему (ГІС)

*Розробка та впровадження єдиного геоінформаційного порталу громади на основі карти земельних ділянок громади.

*Публікація відомостей про територію, регламенти щодо її використання, об'єкти нерухомості, транспортну та інженерну інфраструктуру.

*Публікація документів дозвільного характеру щодо розміщення тимчасових споруд та рекламних засобів.

*Регулярне оновлення інформації про об'єкти міського середовища, їх розвиток і заплановані зміни.

- Організувати ефективне використання земельних ресурсів

*Проведення аналізу наявних у розпорядженні громади земельних ресурсів. Здійснення інвентаризації земель.

*Оприлюднення інформації про чинні ставки на землю.

*Оприлюднення інформації про договори користування земельними ділянками комунальної власності.

*Проведення публічних конкурсів на відчуження земельних ділянок комунальної форми власності.

- Створити прозору систему роботи з інвестиційними пропозиціями

*Оприлюднення інформації про вільні для забудови земельні ділянки з описом стану комунікацій, публікацією містобудівної документації та даних логістики.

*Публікація повного переліку комунальних будівель.

*Регулярне оновлення інвестиційного паспорта території.

- Залучати громаду до розробки місцевої регуляторної політики

*Визначення детальних процедур залучення та врахування пропозицій підприємців до проєктів регуляторних актів.

*Організація регулярних публічних заходів для обговорення проєктів регуляторних актів.

*Відбувається постійний перегляд та вдосконалення чинних місцевих регулювань.

- Оприлюднити актуальні дані про нерухоме комунальне майно

*Реалізація обліку нерухомого комунального майна, відмінного від земельної ділянки.

*Публікація реєстру нерухомого комунального майна на офіційному вебсайті міської ради.

*Внесення у реєстр детальної та актуальної характеристики будівель, приміщень, майнового комплексу.

- Реалізувати прозорі процеси підготовки та прийняття рішень на системній основі

*Всі проєкти рішення, що розглядаються на пленарному засіданні ради та засіданні виконавчого комітету, оприлюднюються завчасно відповідно до Законодавства України.

*Для громадян – забезпечення реального безперешкодного доступу до засідань всіх колегіальних органів.

- Забезпечити реалізацію процесів з протидії корупції

*Налагодження діяльності внутрішнього аудиту та контролю, а також підрозділу для здійснення антикорупційної політики.

*Ухвалення документу середньострокового планування у сфері запобігання корупції з виділенням на реалізацію відповідних ресурсів.

*Детальне визначення етичних норм та стандартів поведінки депутатів міської ради, службовців виконавчих органів, працівників комунальних інституцій.

*Ухвалення порядку запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у міській раді та її виконавчих органах.

- Реалізувати прозорі практики роботи з інфраструктурними проєктами

*Визначення інфраструктурних проєктів, які реалізуються за кошти бюджету, із обов'язковим залученням громадян та всіх зацікавлених осіб.

*Оприлюднення актуальної детальної інформації про стан реалізації кожного інфраструктурного проєкту.

*Здійснення закупівель відповідних робіт та послуг на засадах реальної конкуренції та відкритості закупівельного процесу.

- Впровадити місцеву політику відкритих даних

*Визначення переліку наборів відкритих даних, розпорядником яких є міська влада.

*Забезпечення цілодобового безперешкодного доступу до даних у машиночитному форматі.

*Використання даних для ухвалення рішень та створення ІТ-інструментів.

- Інформувати та звітувати про діяльність регулярно

*Системне публічне роз'яснення причин, актуального стану та наслідків виконання ухвалених рішень голови громади, виконавчих органів ради, депутатського корпусу та різних комунальних інституцій.

*Вказування у публічному роз'ясненні довгострокових і середньострокових планів розвитку громади, ситуації з податками, бюджетом, фінансами, стану вирішення ключових проблем та будь-яких інших питань, що впливають на життя громадян.

Наразі Олексій Фрейдін єдиний кандидат від Новомосковська, який підписав Кодекс прозорості влади. Сподіваємося, що і інші кандидати нашого міста долучаться до програми прозорості і також підпишуть Кодекс.